Inspekcije zbog prekovremenih, ravnateljima i bolnicama prijete kazne

16.07.2016.

Tehnički ministar zdravlja Dario Nakić dogovorio je s tehničkom ministricom rada Nadom Šikić inspekcijski nadzor u hrvatskim bolnicama. Troškovi za zaposlene u bolnicama u prva tri mjeseca 2016. porasli su oko 80 milijuna kuna. Inspekcija je poslana kako bi kontrolirala opravdanost prekovremenih sati liječnika i medicinskih sestara. Ravnatelji bolnica kažu da je do porasta troškova došlo jer je na snazi zabrana zapošljavanja novih kadrova, a zbog odlaska u mirovine i iseljavanja, oni imaju sve manje radnika u bolnicama. Netko mora raditi i zbog toga su ravnatelji prisiljeni plaćati prekovremene sate svojim sadašnjim zaposlenicima.

“Nismo mogli zapošljavati ljude čak ni kao zamjenu za umirovljene djelatnike. Ne možemo poslati pacijente kući i zato smo prisiljeni plaćati više prekovremenih od onoga što dozvoljava zakon. Po ovome neće biti bolnice koja neće platiti kaznu”, rekli su neki ravnatelji za Jutarnji list.

Svaka bolnica morat će platiti 100,000 kuna kazne ako inspekcija utvrdi prekršaj zbog isplata prekovremenih, a svaki ravnatelj morat će platiti 10.000 kuna. Kako inspekcije češljaju 40 bolnica, moguće je da se u proračun slije 40 milijuna kuna, jer svaka bolnica ima jako puno prijavljenih i isplaćenih prekovremenih sati.
Dario Nakić tvrdi kako inspekcija rada neće otići u svih 40 bolnica, nego samo u one u kojima su nekim liječnicima isplaćene plaće veće od 18.000 kuna. No iz Ministarstva rada rekli su kako inspekcije idu u svih 40 bolnica.

Ministar Nakić čudi se kako i dalje ima prekovremenih sati, nakon što je on ukinuo sve akcije – poput brzog prijema onkoloških pacijenata ili poslijepodnevnog rada u ambulantama (kako bi se smanjile liste čekanja).
Ravnatelji su ministru na zajedničkom sastanku potvrdili kako prekovremenih sati ima i kako će ih dalje biti, sav novac liječnicima i osoblju isplaćen je sukladno kolektivnim ugovorima, dakle opravdano. Dodaju kako će nasilno smanjenje prekovremenih sigurno rezultirati lošijom zdravstvenom skrbi.

vrh stranice