22.02.2019.
Naime, Rochester je malen gradić, koji je procvjetao usred polja kukuruza države Minnesote gotovo isključivo zahvaljujući razvoju slavne Klinike. Stoga je većina turističkih atrakcija tog područja vezana uz povijest i nasljeđe Klinike Mayo, a najčešći ''turisti'' su upravo bolesnici i članovi njihovih obitelji. Osim toga, grad je prometno gotovo potpuno izoliran od drugih većih gradova pa sam većinu slobodnog vremena provela u proučavanju Mayo povijesti te razgovorima s ostalim ''turistima'' i ponosnim mještanima.
I tako sam vrlo brzo shvatila da razlog zašto američki bolesnici redovito biraju upravo Mayo za najbolju kliniku u državi nije nekakva ''izvanzemaljska medicina'', već njihovo gotovo bezuvjetno povjerenje prema Mayo sustavu.
A upravo su povjerenje i zadovoljstvo bolesnika i samoj bolnici apsolutni prioritet!
Glavni preduvjet za postizanje tog cilja je beskompromisno inzistiranje na kvaliteti pružene medicinske usluge, što Mayo postiže strogim probirom svojih djelatnika te stalnim ulaganjima novčanih sredstava u istraživanja, najnoviju opremu i računalne sustave.
No, ono što Mayo sustav čini stvarno posebnim je nasljeđe osnivača klinike (William Worrall Mayo - ''tata Mayo''), koji je spoznao da je liječenje tijela potpuno besmisleno ukoliko je bolesnik izgubio nadu i vjeru u oporavak te da očuvanje i liječenje ''duše'' nije ništa manje važno od liječenja pojedinih organskih sustava. Stoga Klinika Mayo već generacijama prenosi praksu u kojoj se inzistira na empatiji i čuvanju dostojanstva njihovih bolesnika - djelatnici bolesnicima i njihovim obiteljima pristupaju s mnogo razumijevanja, strpljena i suosjećanja, a okolinu bolesnika se pokušava učiniti što ugodnijom uvođenjem dnevnog svjetla, umjetnosti, glazbe i neograničenim prisustvom obitelji u bolesničkim sobama, uz krevet bolesnika.
Posebno je i to što su prepoznali izrazitu važnost dobre organizacije zdravstvene skrbi – naime, bolesnik kući odlazi tek kada je njegovo liječenje potpuno završeno, po svim organskim sustavima! Takav zdravstveni sustav za posljedicu ima zadovoljnog pacijenta, koji do svoje dijagnoze i početka liječenja dolazi bez dodatnog stresa u nekoliko dana te nije primoran samostalno organizirati višemjesečnu potragu za rješenjem, lutajući od jedne bolnice do druge.
I ne manje važno, sustav Klinike Mayo razumije da zadovoljnih bolesnika nema bez zadovoljnih djelatnika! Stoga sustav inzistira na stalnom poboljšanju organizacije i kvalitete opreme s kojom zdravstveni djelatnici raspolažu, čime je smanjen stres pri izvođenju svakodnevnih zadataka. Također se inzistira na ugodnoj radnoj atmosferi i uvjetima rada, djelatnicima je osigurana radna odjeća, prehrana te prikladna financijska stimulacija.
Osim navedenih spoznaja, tijekom boravka u Klinici Mayo znatno sam unaprijedila i svoju anesteziološku i intenzivističku praksu, tako što sam ovladala multimodalnom perioperacijskom analgezijom, neopioidnom anestezijom, ultrazvučnom dijagnostikom u jedinici intenzivnog liječenja i intraoperacijski, te raznim algoritmima perioperacijskog zbrinjavanja bolesnika. Sve navedeno danas primjenjujem u svojoj matičnoj bolnici.
I tako je, nakon četiri tjedna, moja američka pustolovina završila na jedan potpuno neočekivan način – postala sam bogatija za mnogo medicinskih bisera, ali ono što smatram apsolutno neprocjenjivim su neki drugi, potpuno nemedicinski dragulji.