27.07.2017.
Uvažavajući Vaša razmišljanja i upite, pripremili smo odgovore na najčešće postavljena pitanja kako slijedi:
Što ako želim raskinuti postojeću policu prije njenog isteka? Što ako mi postojeća polica ističe prije 1.1.2018.?
Član HLK koji želi prijeći u Croatia osiguranje (CO) može raskinuti policu osiguranja za vrijeme trajanja osigurateljne godine ili po isteku police. Ako do prelaska u CO dođe prije 1.1.2018. klijent sam snosi trošak mjesečne premije u iznosu od 70,00 kn do navedenog datuma. Nakon 1.1.2018. trošak premije preuzima Komora.
Kako mogu raskinuti postojeću policu po njenom isteku? Kako raskinuti policu prije njenog isteka?
a. Klijenti privatnih osiguratelja: pisanim putem traže raskid, prestanak osiguranja u skladu s važećim uvjetima osiguratelja.
b. Klijenti HZZO-a :
- Raskid po isteku police - osobno podnose pisanu Izjavu HZZO-u na obrascu HZZO-a, svakako barem jedan dan prije isteka osigurateljne godine, nikako na sam dan isteka osiguranja.
- Raskid usred osigurateljne godine - klijent bilo kada (uz najavu od 3 mjeseca unaprijed) može od HZZO-a zahtijevati raskid osiguranja, osobno se podnosi pisana izjava HZZO-u na obrascu HZZO-a. Ako polica HZZO-a tijekom godine nije korištena, troškova raskida ne bi trebalo biti. Klijenti HZZO-a koji su pak tijekom godine imali značajne troškove po postojećoj polici, moguće su podložni eventualnom plaćanju troškova HZZO-u koji premašuju iznos uplaćene premije odnosno razliku između naplaćene premije i počinjene štete pa se u takvim slučajevima preporuča raskid po isteku police (osigurateljne godine).
Što ako imam policu ugovorenu preko ustanove u kojoj radim?
Klijent koji imaju policu ugovorenu preko ustanove u kojoj su u radnom odnosu, trebaju se obratiti u kadrovsku službu ustanove te ispitati mogućnosti raskida vlastite police osiguranja. Mogućnosti raskida osiguranja kod drugog Osiguratelja, ovisno o uvjetima koje je ustanova potpisala s drugim Osigurateljem, trebale bi biti identične mogućnostima navedenim pod Procedura raskida police.
Što ako već imam policu dopunskog zdravstvenog Croatia osiguranja?
Članovima Komore koji već imaju dopunsko zdravstveno CO-a i koji su prihvatili uvjete Komore poslavši suglasnost, tranzicija i storno police će se odraditi automatski. Savjetujemo da prilikom slanja suglasnosti CO klijenti navedu da već posjeduju CO policu kako bi se prevenirale eventualne greške u sustavu.